Tarih: 22.11.2017
Adres:  http://www.tetramuh.com.tr/TR/IcerikYazdir.aspx?ID=110&IcerikID=507

Dağıtım


Dağıtım uygulaması;
• Dağıtıcının satış ekibinin, perakendecinin yerine giderek servis verebilmesi,
• Kendi ürünü ile ilgili eksikleri tamamlaması,
• Satış hacminde oluşan sıkıntıları, perakendecinin önerilerini doğrudan algılaması,
• Yakın temas ile daha çok satış yapabilmek ve
• Rakiplerle ilgili sahadan bilgi toplayabilmek amacıyla geliştirilmiş mobil uygulamalardır.

Mobil Ekip;
• Mobil ekip tarafından sahada yönetilen uygulamada pratik bir şekilde, sipariş alımı, anında sıcak satış ve tahsilat işlemleri yapılabilmektedir.
• Gidilen müşterinin son alımları, açık hesabı vb. bilgileri izlenebilmektedir.
• Müşteri ile ilgili hatırlatma notları alınabilmekte, esnek olarak merkezde tanımlanabilecek soru listeleri üzerinden bilgi anketi yapılabilmektedir.
• Merkez ile bilgi alışverişi istenirse GPRS üzerinden on-line olarak, istenirse gün sonunda yapılabilmekte, sahadan toplanan tüm operasyonel veri, merkeze aktarılabilmektedir.
• Merkez ile on-line bağlantı sayesinde, sahadaki eleman güncel stok bakiye, fiyat değişiklikleri vb. bilgilerden anında haberdar olabilmektedir.
• Merkeze dönmeksizin veri aktarımını yaparak, daha uzun rotalar üzerinden seyahat edebilmektedir.

Merkez;
• Satış ekibinin günlük bölgesel rotalar ile doğru yönlendirilmesi ve ziyaret takibi ile etkin performans kontrolu yapılabilmekte, • Yine sevkiyat işleminin etkinliği, rota üzerinden hacim ve ağırlık kontrollü kamyonlaştırma ile sağlanmakta,
• Sıcak satış kamyon stoklarının ve kaçaklarının etkin kontrol edilmesi,
• Müşteri risklerinin etkin kontrolü ile satışın yanında tahsilata endeksli performans yönetimi ve risklerin en aza indirgenmesi,
• İş takibi, ürün bilgisi, stok kayıtları sevkiyat gibi dinamik iş süreçlerinin sürekli ve eksiksiz takibi için sektörde aranılan çözüm olan Netsis dağıtım çözümleri, iş gücü, zaman ve maliyet kayıplarını azaltarak firmalara hizmet etkinliğini arttırmaktadır.

Faydalar
• Dağıtım uygulamaları ile, satış ekiplerine müşteriler ve ziyaret günleri delege edilerek ziyaret takibi yapılabilir, saha ekibinin etkin kullanımı sağlanabilir.
• Günlük olarak, satış elemanının rotasındaki müşterilerle ilgili bilgiler el terminallerine aktarılır.
• Harita/konumsal teknolojilerle, rota kroki, harita, doğrulanmış adres desteği sağlanır.
• Satış elemanı, sipariş ve/veya sıcak satış, tahsilat ve iade işlemlerini el terminali ile kolaylıkla yapabilmektedir.
• GPRS bağlantısı üzerinden gün içinde anlık fiyat, kampanya, indirim gibi değişiklikleri de edinebilmektedir.
• Siparişlerin günlük teslimat rotalarında teslim edilebilmesi için otomatik kamyonlaştırma uygulaması, ürünlerin rota ve hacim, ağırlık gibi kıstaslarla en optimum şekilde yüklenmesini ve sevkiyat belgelerinin otomatik hazırlanmasını sağlar.
• Uygulamada, demirbaş zimmet takibi, penetrasyon ve rakip ürün takibi ile el terminalleri ile anket yapmak mümkündür.
• Merkezle hızlı ve güvenilir bilgi alışverişi sonucu, merkezde dağıtım sisteminin takibi yapılabilmekte, böylece işler kolaylaştırılmaktadır.